Monday, February 28, 2011

PANDU SENDIRIAN - Hari Pertama

Dah seminggu rupanya saya tak update blog..rindu pulak...
Ok, hari ni saya nak berkongsi pengalaman saya pergi & balik keje dengan memandu sendiri..he he, usia lesen dah nak dekat setahun , tapi tak pernah lagi bawa keta sorang2....sebelum tu, saya dimestikan mengambil ujian pemanduan yang dihakimi oleh........tak lain tak bukan sape lagi, Abi lah....
Kalau dah Abi yang duduk sebelah, sah2 lag gabrah tak ingat, bukan apa....takut buat salah....
ingat lagi masa mula2 bawa keta dgn Abi, dia boleh cakap.."macam mana lah boleh lulus ni....lesen terbang ke apa...." hu hu harunya..tapi tak pe, saya jadikan tu sebagai cabaran buat diri saya, kalau orang lain boleh kenapa tidak saya kan....

Setelah dua kali Sabtu memandu di bawah pengawasan Abi...tiba lah hari saya memandu sendirian ke ofis...mau dup dap dup dap jantung ni, rasa nak terkucil lah...macam2 lah rasa....
tapi Al-Hamdulilah, saya berjaya selamat kat ofis dengan selamatnya....maintain je bawa 60-80 km/jam.... rasa happy sangatbila keta cecah je kat pintu pagar ofis..he he...

Pagi dah ok, kini misi petang pulak....bawa macam biasa je, sampai Mid valley tu agak2 lost sikit..tak sure nak masuk simpang mana, kita redah je....Abi dah pesan ikut ke signboard Seremban..ntah macam mana kita terlepas dan sedar2 dah masuk jalan sungai besi yang menghala ke Pusat Bandar.. alamak..masa tu memang gabrah sgt2, paksa diri untuk "cool" dan cuba cari jalan menghala ke Seremban...nasib baik ingat2 lupa jalan tu....yang haru nya tu masa nak masuk simpang main redah je...keta lain hon pun hon lah , asalkan saya tak terlepas simpang, mau ntah ke mana2 nanti...

Sampai je simpang nak masuk rumah, nampak Abi duk tunggu, mesti dia risau jugak dah dekat kul 7 tak sampai...kita pon cite yang kita tersalah masuk jalan..punya lah dia gelak... bertuah betul laki aku ni.....siap boleh gelak lagi.....

Hari kedua ...tunggu .....

No comments:

Post a Comment