Monday, August 17, 2009

Salam HPA

Salam..sebagai permulaan, saya suka menceritakan perkenaan dengan satu produk yang betul2 menarik perhatian saya sejak kali pertama diperkenalkan. Kalau sebut saja Kopi Radix pasti semua tahu akan kopi ini. Tapi apa yang betul2 membuatkan hati saya tertarik untuk bersama dalam bisnes ini ialah tujuan asal perniagaan ini ditubuh..

sebelum tu, pagi ini saya mendapat satu email dari kawan saya, bila baca email ni, sayu hati ini bila mana hukum halal haram ini menjadi permainan sesetengah pihak....antara kandungan email....
BAGAIMANA SIKAP ANDA TERHADAP MAKANAN HALAL YANG DISEDIAKAN OLEH SYARIKAT ATAU INDIVIDU NON-MUSLIM???ISU UTAMA:HALAL JADI SYUBHAH.HALAL + SYUBHAH = HARAM!!!Siapakah pengeluar produk berjenama ala ala Islam ini? Adakah anda YAKIN ianya halal?





Banyak lagi yang dilaporkan jelas disediakan dengan sumber yang haram dan persekitaran yang kotor dn jijik. Berhati hatilah memilih produk demi menjaga aqidah kita dan orang di sekeliling kita…
Sedihkan....so , as a muslim what r we going to do???? diam n support them???? ini soal akidah, soal amanah kita terhadap yang maha esa, apa yang kita telah lakukan untuk pertahankan agama kita, tak banyak sedikit pun dah kira bagus..so why not we support our muslim produk, soal halal haram kita jaga, lagi insya-Allah kalau niat betul dapat ganjaran dari-Nya..
So produk yang saya nak ceriatak adalah produk HPA. Kalau nak ceritakan semua memang banyak, so saya akan update satu persatu produk nya dari semasa ke semasa..kalau nak tau lebih lanjut layari....

No comments:

Post a Comment